Štěstí není něco, co se nám přihodí, ale dovednost, kterou musíme rozvíjet.

Fascinují mě svěží a moderní věci, které dokáží udělat lidi vědomějšími, spokojenějšími a autentičtějšími. Vždy bylo mojí vášní objevovat a přinášet nové, co má obrovský potenciál; hledat nové souvislosti; odstraňovat předsudky; prošlapávat cestu; být oporou; aktualizovat známé. Největší naplnění mi přináší, když mohu přispět k tomu, že klient je vnitřně spokojený sám se sebou a umí vést sám sebe.

Čím se zabývám

  • Jsem konzultantka a specialistka na nadané dospělé a nadané děti
  • Jsem terapeutka ACT a lektorka mindfulness
  • Píši o nadání, citlivosti, všímavosti, osobním rozvoji, školství a vzdělávání
  • 2016 mi vyšla kniha: Život s vysokou inteligencí - Průvodce pro nadané dospělé a nadané děti
  • 2018 mi vyšla kniha: Nadané dítě - Jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu


Praxe

  • Konzultace pro nadané jedince a rodiče nadaných dětí (viz Reference)
  • Kurzy a terapie ACT
  • Neformální setkávání nadaných dospělých a rodičů nadaných dětí
  • Přednášky a semináře pro veřejnost, studenty VŠ, pedagogy (Masarykova Univerzita v Brně, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Palackého v Olomouci, ZČU, Konference ČASP, Konference Vzdělání pro budoucnost, krajské organizace: ZVAS České Budějovice, KVIC Ostrava, JCMM Jihomoravského kraje aj.)
  • Mindfulness - semináře pro děti, individuální kurzy
  • Mindfulness ve školách - kroužky a semináře pro děti 6-18 let (např. Francouzské lyceum v Praze, ZŠ Beehive International School, ZŠ Slušovice, Open Gate aj.)
  • Školení a mentorink pro učitele ZŠ a SŠ (např. Gymnázium Šternberk, Gymnázium Josefa Pekaře v Mladé Boleslavi, ZŠ Cesta k úspěchu, ZŠ Compass Praha-Kunratice, ZŠ Na Beránku - montessori, ZŠ Lvíčata, Střední škola technická Opava, Gymnázium Frenštát pod Radhoštěm, ZŠ Přídolí, MAP Rožnovsko aj.)
  • Poradenství v oblasti podpory nadaných žáků (Gymnázium Boskovice, ZŠ Na Beránku aj.)

Inspirace

  • V mindfulness a v pozitivní psychologii jsem se vyškolila v mé milované Francii. Mou inspirací byl psychiatr a psychoterapeut Christophe André, autor mnoha knih a článků a hlavní propagátor mindfulness pro veřejnost i ve francouzské psychoterapii a psychiatrii. 
  • V psychoterapii přijetí a odhodlání ACT jsem se vyškolila na Institutu pro kontextuální psychologii v Québecu.

Další zájmy

  • umění celkově, dějiny výtvarného umění, literatura, tvůrčí psaní, divadlo, film, cestování
  • sport: běh, jóga, vysokohorská turistika, cyklistika, plavání

Vzdělání

  • Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze - magisterské studium bohemistiky, francouzštiny, pedagogiky a pedagogické psychologie
  • IAE Lyon, Univerzita Jean-Moulin III - postgraduální studium managementu a řízení podniku
  • Québec, Kanada, Institut pro kontextuální psychologii - ACT, terapie přijetí a odhodlání

Štěstí a spokojenost je pro mě ve vědomém, mindfulness přístupu k životu, k druhým a k sobě sama. Aniž by to ale jakkoli byla fráze, naučený koncept, převzatý způsob, musí to být živé, autentické. Mindfulness skutečně není nová filozofie, ideologie, víra nebo náboženství. Nejlépe je možno mindfulness popsat jako "způsob bytí" nebo "vědomý život". V podstatě je mindfulness o naší pozornosti, vnímavosti, uvědomování si a o vztahových dovednostech a zájmu o druhé - je to tedy univerzální lidská schopnost srovnatelná se schopností naučit se jazyk. Pod slovem mindfulness si tedy nepředstavuji pouze meditaci jako takovou - meditace je pro mě spíš jakýmsi "tréninkem" pro každodenní život, "tréninkem" ve všímavosti - ale celý přístup k životu. Přístup, který je v zásadě velmi jednoduchý a prostý. Spočívá v tom žít v přítomnosti. Více prožívat než jen přemýšlet. Více vnímat vlastní tělesné pocity a emoce a nechat se jimi inspirovat. Zkrátka být si vědom toho, co se v nás i okolo nás děje, a přijímat to. Přijetí nevnímám jako pasivitu nebo osudovost, přijetí chápu jako uvědomění si toho, co je teď a tady, jaká je moje současná situace, je pro mě opakem útěku od situace, od sebe sama. Je to pro mě intenzivní vnímání života. A teprve po uvědomění si, po přijetí se můžu svobodně rozhodnout, jak zareaguji, jak se zachovám. Stále však by to mělo být v souladu s mým vnitřním hlasem. Na druhou stranu je pochopitelné, že dovednosti všímavosti v sobě musíme rozvíjet, pokud o to stojíme, že to vyžaduje naši práci, píli a trpělivost, že jsou to dovednosti, které se "tréninkem" rozvíjejí stejně jako jakékoli jiné dovednosti. A "tréninkem" je právě čas vyčleněný pro praktikování konkrétních mindfulness technik.