O mně.

jsem specialistka na nadané dospělé a nadané děti, lektorka mindfulness a terapeutka Terapie přijetí a odevzdání ACT.

Píši o nadání, mindfulness a školství a vzdělávání. 1.11.2016 vyšla moje kniha o nadaných Život s vysokou inteligencí. Průvodce pro nadané dospělé a nadané děti v nakladatelství Grada Publishing.

V současné době pracuji na knize s pracovním názvem Nadané dítě – jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu, předpokládaný termín vydání je březen 2018 opět v nakladatelství Grada Publishing.

sama_doma2

v pořadu ČT Sama doma dne 13.1.2016

Vzdělání.

  • Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze – magisterské studium bohemistiky, francouzštiny, pedagogiky a pedagogické psychologie, 8 let pedagogické praxe
  • IAE Lyon, Univerzita Jean-Moulin III – postgraduální studium managementu a řízení podniku
  • 4letý sebezkušenostní výcvik v Gestalt terapii
  • Psychoterapie přijetí a odevzdání ACT na Institutu pro kontextuální psychologii, Québec, Kanada.
  • Další kurzy a vzdělání:
    • Mindfulness, Paříž podzim 2014
    • Mindfulness, Paříž podzim 2015
    • Pozitivní psychologie, Štrasburk, Francie zima 2016
    • Psychologie nadání, neurovědy – webináře francouzské Mensy – Mensa France
    • Focusing Praha jaro 2015
    • Intuitivní pedagogika, Koněprusy podzim 2014
    • Kooperativní pedagogika, Vichy, Francie léto 2012
    • Inovace ve výuce, Vichy, Francie léto 2013
    • Tvůrčí psaní a sebepoznání, Praha zima 2015
    • Tvůrčí psaní v Paříži, Paříž podzim 2015

Praxe.

  • Konzultace pro nadané
  • Mindfulness – semináře pro veřejnost, individuální kurzy
  • Mindfulness pro děti – kroužky a semináře pro děti 5-20 let (např. Francouzské lyceum v Praze, ZŠ Rakovského, ZŠ Slušovice aj.)
  • školení a mentorink pro učitele ZŠ a SŠ (např. ZŠ Mníšek p. Brdy, 1.ZŠ Mladá Boleslav, ZŠ Vsetín – Rokytnice aj.)

Publikace.

Články v časopise Psychologie Dnes, v časopisu Prevence (odebírají PPP a školy), na http://www.opsychologii.cz/na www.psychologie.cz. 

Napsání zimního speciálu Regenerace 4/2015 na téma Štěstí a sebepoznání, který lze zakoupit zde:

obalka_special

časopis Prevence: duben 2017

Capture_MF_ve_škole_1Capture_MF_ve_skole_2 Capture_MF_ve_škole_3

Napsali o mně.

Pátek Lidových novin 3. března 2017

17021836_1085541074907848_3523758770734524650_n

Integrace a inkluze ve školní praxi: únor 2017

CaptureInIn1CaptureInIn2 CaptureInIn3

časopis Psychologie Dnes 9/2016 Mindfulness pro všední den. Zpomalte!

rozhovor o mindfulness na opsychologii.cz

 

V mindfulness a v pozitivní psychologii jsem se vyškolila v mé milované Francii. Mým učitelem je psychiatr a psychoterapeut Christophe André, autor mnoha knih a článků a hlavní propagátor mindfulness pro veřejnost i ve francouzské psychoterapii a psychiatrii. V psychoterapii přijetí a odevzdání ACT jsem se vyškolila na Institutu pro kontextuální psychologii v Québecu.

Další zájmy.

psaní, film, sport (běhání, jóga), cestování, literatura, vážná hudba

Můj přístup.

„Štěstí a spokojenost je pro mě ve vědomém, mindfulness přístupu k životu, k druhým a k sobě sama. Aniž by to ale jakkoli byla fráze, naučený koncept, převzatý způsob, musí to být živé, autentické. Mindfulness skutečně není nová filozofie, ideologie, víra nebo náboženství. Nejlépe je možno mindfulness popsat jako „způsob bytí“ nebo „vědomý život“. V podstatě je mindfulness o naší pozornosti, vnímavosti, uvědomování si a o vztahových dovednostech a zájmu o druhé – je to tedy univerzální lidská schopnost srovnatelná se schopností naučit se jazyk. Pod slovem mindfulness si tedy nepředstavuji pouze meditaci jako takovou – meditace je pro mě spíš jakýmsi „tréninkem“ pro každodenní život, „tréninkem“ ve všímavosti – ale celý přístup k životu. Přístup, který je v zásadě velmi jednoduchý a prostý. Spočívá v tom žít v přítomnosti. Více prožívat než jen přemýšlet. Více vnímat vlastní tělesné pocity a emoce a nechat se jimi inspirovat. Zkrátka být si vědom toho, co se v nás i okolo nás děje, a přijímat to. Přijetí nevnímám jako pasivitu nebo osudovost, přijetí chápu jako uvědomění si toho, co je teď a tady, jaká je moje současná situace, je pro mě opakem útěku od situace, od sebe sama. Je to pro mě intenzivní vnímání života. A teprve po uvědomění si, po přijetí se můžu svobodně rozhodnout, jak zareaguji, jak se zachovám. Stále však by to mělo být v souladu s mým vnitřním hlasem. Na druhou stranu je pochopitelné, že dovednosti všímavosti v sobě musíme rozvíjet, pokud o to stojíme, že to vyžaduje naši práci, píli a trpělivost, že jsou to dovednosti, které se „tréninkem“ rozvíjejí stejně jako jakékoli jiné dovednosti. A „tréninkem“ je právě čas vyčleněný pro praktikování konkrétních mindfulness technik.“

theme by teslathemes